Zdroj: http://www.mojezaliby.cz/web-stranky/optimalizujeme-web-rich-snippets • Vydáno: 4.9.2014 20:19 • Autor: Antonio
Nejde sice o žádnou novinku, jsou tu s námi už pár let, přesto neuškodí si o nic něco povědět. Strukturované úryvky (Rich snippets) jsou části textu, které mají specifický význam a my na něj vyhledávač upozorníme. Může to být například produkt a jeho cena, kontakt, recept...
Nejvíce u strukturovaných úryvcích se dozvíme v nápovědě Googlu - Rich Snippets. Zjistíme, že máme 3 možnosti implementace, já osobně volím doporučovanou možnost - mikrodata.
Dalším krokem je výběr typu obsahu, který chci strukturovat. Například data o osobě. Celou oblast, kde se data nacházejí obalíme divem:
<div itemscope itemtype="http://data-vocabulary.org/Person">
A na takovém příkladě jednoduché stránky s kontaktem si i ukážeme jak to celé funguje.
Antonín Novák
web designer
designer@tondanovak.cz
Podolí 74
Brno 628 00
S přidáním Rich Snippetů metodou mikrodat bude v kódu vypadat kontakt následovně:
Jak vidíte jednotlivé údaje jsem "obalil" příslušnými tagy (itemprop=""), podle nápovědy. Celý soubor informací je navíc obalen hlavním tagem <div itemscope itemtype="http://schema.org/Person"> který signalizuje jaký typ dat je dále strukturován. Díky tomu vyhledávač dokáže informace lépe číst a zařadit.
Výsledek toho snažení můžete vidět zde. Jedná se o výpis v nástroji pro testování strukturovaných dat. Ve vyhledávači se tedy u této stránky zobrazí navíc pod nadpisem stránky a její adresou i souhrn informací - "Brno 628 00 - web designer designer@tondanovak.cz". Takovéto odkazy budou určitě lákavější a to jsme použili jen ten nejjednodušší příklad, kreativní člověk určitě využije nabízené značky pro zatraktivnění vyhledávání naplno.